Trezirea CONȘTIINȚEI înseamnă autocunoaștere şi dezvoltare personală, experiența de a fi întreg, complet și perfect; un mare potențial de inspirație. Să faci un pas în afara convingerilor, definițiilor și punctelor de vedere generale, care ne opresc să fim tot ceea ce putem fi. Sensul tău nu este despre cât de imperfect eşti, sau despre cum să te repari (asta ai încercat destul pâna acum), ci despre accesul la măreția şi lumina din tine şi despre perfecțiunea ta. Și mai ales este o poveste despre minte, şi despre suflet. TU, ce duci în spate? Despre ce este viața ta? Cum ar fi să fie despre pace, împlinire, armonie, dragoste și prosperitate? Cum ar fi să stii că esti deja întreg, complet și perfect și că nu mai trebuie să te străduiesti să te „repari” sau să te ascunzi? Trăiește o experiență grandioasă descoperindu-te pe tine însuți, cu ceea ce eşti sau vrei sa fii. Fă-ți acest dar de preț. E momentul sa-ți primești viața cu mai multă iubire, acceptare şi bucurie, cu drag Valentin.

marți, 1 octombrie 2013

Dezvoltarea personală integrală

Viața este un întreg parcurs de învățare. Peste tot în jurul nostru există surse de informații dar cred că informațiile luate separat - fără a le conecta între ele și împreună cu experiențele de viață pe care le trăim - au o valoare ce se apropie foarte mult de zero.

  Câteva întâmplări din ultima vreme m-au determinat să scriu despre sursele mele de informație și despre modul în care m-au format și o parte dintre ele au ajuns să existe în acest fel pe această pagină destul de variată ca arie de interese.
   Mărturisesc că la început am crezut că informațiile învățate la școala îmi vor fi de ajuns pentru o viață. Nu a fost așa. A venit o vreme când mi-am dat seama că acestea reprezentau numai o parte infimă din ceea ce aveam nevoie. Și am început să caut.

   Am învățat că oamenii au puterea de a se depăşi pe ei înşişi în aşa fel încît viaţa lor să fie interesantă şi plină de semnificaţie și asta depinde într-o mare măsură de gândurile lor și de impactul acestora asupra subconștientului.
Am aflat de asemenea cum gândurile noastre (prin forța lor asupra subconștientului) au o putere vindecătoare infinită asupra dezechilibrelor energetice în general și a bolilor în particular și că schimbându-ne radical modul de a gândi ne putem schimba radical viața ca întreg.
Am învățat că neînțelegerile dintre oameni provin din faptul că nici un creier nu e identic cu altul și mai mult de atât, că legăturile neuronale pe care le facem sunt complet diferite ceea ce duce la moduri diferite în care vedem și înțelegem viața în general. Am fost surprins la acea vreme să aflu că gândurile noastre ale tuturor luate împreună (alături de acțiunile pe care acestea le generează) influențează decisiv felul în care Pământul evoluează. Și am mai aflat că acest lucru nu e o poveste new age ci un fapt dovedit științific.


   Am învățat că ideologiile/sistemele dogmatice de credințe ne pot ajuta doar până la un punct dar ne limitează să ajungem înțelegerea profundă a lumii dacă ne oprim la ele, înțelegerea profundă fiind una personală, unică, așa cum este și modul unic în care ne conectăm neuronii. În plus, am învățat că uneori, în anumite momente, este bine să trăiesc ca și cum abia m-aș fi născut și nu există nimic și nimeni care să mă învețe ceva, trebuind să descopăr totul singur.
Am învățat să iau ce rezonează cu mine și ce simt că-mi folosește din orice material, text sau video pe care îl întâlnesc indiferent de cât de controversată este sursa acestuia știind că Universul ne vorbește în diverse feluri care ne pot scăpa dacă ne oprim la aparențe sau la părerile celor din jur.
Am aflat cu surprindere că oamenii (chiar și cei de știință) preferă mai degrabă să rămână în cunoștințele științifice vechi decât să accepte noile descoperiri  și că reticența la nou este frâna principală în evoluția și armonizarea noastră ca societate. Alte descoperiri științifice de mare valoare din lumea medicinei "stau încă la coadă" pentru a deveni cunoscute de marele public.
   Am învățat că fizica învățată la școală este una total neîncăpătoare pentru explicarea foarte multor fenomene și că, la extrema cealaltă, fizica cuantică este „absurd de risipitoare postulând un număr imens și în continuă creștere de universuri care există în paralel nedetectabile decât prin hubloul îngust al experimentelor din mecanica cuantică” (Richard Feynman). Acest lucru alături de multe altele face ca Universul în care trăim să fie unul mai straniu decât ne putem imagina.
Luând în considerare existența lumilor paralele nu m-a surprins faptul că profețiile făcute pentru luna decembrie a anului trecut nu s-au împlinit aici.
Deși unii au rămas la ideea că fizica cuantică este o teorie destinată numai particulelor subatomice, faptul că s-a demostrat contrariul m-a bucurat foarte mult cu toate că este încă un lucru insuficient cunoscut.
Faptul că am aflat acest lucru m-a ajutat să înțeleg conceptul de psihologie cuantică  și modul în care poate fi acesta aplicat concret în ceea ce se numește crearea realității. A decurs de la sine și faptul că noi toți împreună co-creăm realitatea fie că o facem conștient sau inconștient.
   Am învățat că Universul are o dimensiune spirituală  și că are o frumuseți care de multe ori ne scapă privirii și înțelegerii. Am înțeles că asta are o profundă legătură cu conștiința ca întreg  iar noi, oamenii, avem nevoie de schimbări interioare radicale dacă ne dorim să o înțelegem. De asemenea am aflat că transformările interioare implică o muncă de durată  iar integrarea aspectelor noastre neplăcute și reflectate de ceilalți este strict necesară. M-am bucurat să aflu că oricare ar fi stuațiile de viață prin care trec acestea pot fi depășite.


   Am învățat că pentru a avea o relație cu ceilalți este nevoie mai întâi să mă cunosc pe mine însămi, să mă înțeleg și să mă accept. Am aflat că relațiile umane pot fi superficiale dar se pot trasforma în relații profunde dacă există voință și căutăm îndeajuns calea spre celălalt.
   Am înțeles că astfel de relații armonioase se stabilesc doar dacă oamenii își oferă unii altora libertate  și m-am convins că drumul spre compasiune poate fi străbătut doar învățând empatia.
   Am realizat că informația este sterilă atunci când nu este verificată prin experiență personală și am observat că-mi este util să-mi așez experiențele personale pe hârtia virtuală deoarece asta îmi aduce clarificări și o privire de ansamblu asupra acestora.
   Am învățat informații extraordinar de utile din filmele documentare ceea ce m-a determinat să inițiez seria "Informații care mi-au schimbat viața" deoarece chiar așa a fost.
   Am învățat ce însemnă fitness-ul mental și emoțional și beneficiile acestora în viața cotidiană și am început să-mi studiez reacțiile în cadrul exercițiilor de imaginație și în situațiile variate regăsite în filmele artistice.
Și pentru că mi-am dat seama că în oricare situație aș fi (copil/adult, bărbat/femeie, de oricare credință și orice orientare) mi-ar plăcea să am acces simultan la cât mai multe informații din cât mai multe domenii ce-mi pot crește calitatea vieții.
 ***
Nu cred că este suficient ce învățăm la școală. Nu e suficient ce învățam din cărți. Nu e suficient să vizionăm documentare. Nu e suficient să facem doar introspecții sau să fim propriul observator.
Dar cu siguranță obținem ceva minunat în cazul când conectăm toate acestea împreună înpropriul nostru mod. Asta numesc eu dezvoltare personală integrală. Doar așa cred că ne putem adapta noilor condiții de viață. Bineînțeles, aceasta este o părere personală.
Deși această pagină arată la prima vedere ca un "catastif de informații" (citat dintr-un mail pe care l-am primit) fără legătură pentru ceilalți , pentru mine acestea formează împreună acel întreg pe care l-am denumit cu titlul acestui articol.
Cu drag @Valentin Dragomir.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu